30 Mart 2010 Salı

Eveett uzun süredir ertelediğimiz yazma işine girişebiliriz artık...
Resimler de çok yakında eklenecektir...

Daha önce saksıda başladığım hazır tohumdan salkım domates işini bu sefer pembelerle bahçeye taşımaya karar verdim. Sakarya dan gönderilen tohumların bölgesel olarak uyum sağlayacağını düşünüyorum.

Bunun için 6*12 gibi bir sera yapmaya karar verdim..
Şimdi sera için ön hazırlıklar tamam, sonbaharda bahçe sürüldü, yabani otlar temizlendi.
Bir kere de kaz ayağı ile geçilecek.
Ve peşine sera kurulacak. Babamla hala sera üzerinde çalışmalar yapıyoruz..

Gelelim pembe domateslere
İlk tohumları Çankırı'da çimlendirmeye aldım.. 14 Mart ta biraz tereddütlü olsa da hazırlamış olduğum fide torbalarına ektim. fide torbalarını hazırlarken önce torbalara 2/3 bahçe toprağı doldurdum, üstüne de hazır torf kullandım. Yaklaşık 50 adet pembe domates tohumu toprakla buluştu. fidelik viyol bulamadığım için torbalara ekmek durumunda kaldım..

Aradan geçen 15 günde aldığım haberlere göre hafiften çimlenme başlamış..

Daha sonra ayın 21 inde geri kalan 40 adet tohumu Ankara da ektim. Nihayet fidleik viyol bulabilmiştim.
Böylece 2 kere şaşırtma yapabilecektim... Aradan geçen 1 hafta sonunda çimlenme başladı.. Resimleri çok yakında ekleyeceğim..

Daha önceki saksı deneyimlerimin yeni başlayanlar için fayda sağlayacağını düşünüyorum.
Tohumları ekmeden 1 gün ıslak tülbentte tutmak işlemi biraz hızlandırıyor.
Fidelik viyoller bu iş için ideal. Toprakla doldurduğunuz viyollerin üstüne birer tohum koyup üstüne çok az bir toprakla kapatıp, onu ılıman bir ortamda tutuyorum. Çimlenme olana kadar üstünü kapatıp, toprağın nemli olmasına dikkat ediyorum.
Çimlenme başladıktan sonra üstünü açıp, güneş ışığı alabilecek bir ortama viyolleri taşıyorum ve doğrudan güneş ışığından uzak tutuyorum.. gerekirse çok az toprak takviyesi yapıyoruö

Amacım fidelerin güçlü olması bunun içinde köklerin gelişmesine önem veriyorum. Az su, az ışık ile güçlü kökleri boylu fidelere tercih ediyorum..

6 yaprak olunca eğer kökler de viyollerin altına ulaşmışsa bunları fide torbasına taşıma vakti gelmiş demektir.
Fide torbalarına taşıdıktan sonra fidelerin biraz daha büyümesini bekliyoruz..

Havalar ısınınca da doğal ortamına taşıyacağız..

1 yorum: